Jak zrobić napis z obrazu na obrazie - GIMP

środa, 11 stycznia 2017



Dawno nie było instrukcji w GIMPie, więc postanowiłam Wam ją dzisiaj podrzucić, a pokażę Wam jak zrobić napis z obrazu na obrazie, tak to sobie nazwałam, a Wy zaraz dowiecie się o co chodzi ;)

1. Odpalamy GIMPa
2. Otwieramy wybrane zdjęcie za pomocą plik - otwórz 
3. Tworzymy nową warstwę, z białym wypełnieniem


4. Zmniejszamy krycie białej warstwy - nie ma tutaj konkretnej wartości jakiej musimy się trzymać


5. Dodajemy napis





























6. Klikamy na warstwę z napisem prawym przyciskiem myszki i wybieramy "kanał alfa na zaznaczanie" 


























7. Jak możemy zobaczyć na ostatnim zdjęciu w punkcie 6, pojawiło nam się zaznaczenie na napisie. Teraz musimy kliknąć na warstwę z białym wypełnieniem i wybrać na klawiaturze przycisk "delete".

8. Teraz przechodzimy na warstwę z napisem i usuwamy ją.


9. Efekt


6 komentarzy:

  1. Ale świetny efekt! Od dawna marzył mi się taki dodatek do zdjęć, a jakoś nigdy nie umiałam sobie z tym poradzić. Super : )

    OdpowiedzUsuń
  2. Aneta Urbańska12 stycznia 2017 19:33

    Bardzo fajny efekt ;) i do tego nie taki trudny w wykonaniu ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy i ładny efekt ale nie mamy tego programu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. GIMP to dla mnie czarna magia. Przyznaję, że wolę Photoshopa. Wiem, drogo.

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny efekt :) I na prawdę dobra instrukcja :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jest darmowy, więc zawsze można pobrać. ;)

    OdpowiedzUsuń

W razie pytań/pomocy przy pobranym szablonie: tworczynotatnik@gmail.com

Copyright © Twórczy notatnik