Jak wyróżnić pierwszą literę w tytule wpisu

czwartek, 22 września 2016


Zastanawiałeś się jak to zrobić? Ja kiedyś też, aż w końcu odkryłam, że to wcale nie takie trudne jakby się mogło wydawać. Oczywiście jeśli chodzi o sam post, da się to zrobić edytując wpis, po prostu, zaznaczamy jedną literę i dopasowujemy. Nie grzebie się nic w kodzie. Jednak, już z tytułem wpisu nie da się za bardzo nic zrobić w edycji wpisu i trzeba działać za pomocą kodu. Jest to subtelny efekt, więc wpasuje się nawet w minimalistyczne szablony. Zapraszam do instrukcji!

1.  Szablon - dostosuj - zaawansowane - dodaj arkusz CSS 
2. Wklejamy taki kod
.post-title:first-letter {font-size: 50px; color: #888; font-family: Times New Roman;}
Wszystkie pogrubione wartości są zmienne 
3. Efekt:


9 komentarzy:

  1. piszeczytamgotuje.blogspot.com23 września 2016 08:05

    Krótko, zwięźle i na temat! :D Ekstra!

    OdpowiedzUsuń
  2. U Ciebie to wszystko tak prosto i logicznie wygląda :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak to jest, że Ty wszystko tak prosto ujmujesz? Nawet ja jestem w stanie teraz grzebać w kodach :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Nauczyło mnie tego własne doświadczenie, a przede wszystkim to, jak sama kiedyś szukałam jakiś instrukcji, a wszystko było tak skomplikowane rozpisane, że człowiekowi się od razu odechciewało czegokolwiek, właśnie m.in. dlatego, sama zaczęłam "kombinować" z kodami i dodawać instrukcje z jasno postawionym celem - ma być napisane prosto i za przeproszeniem mówiąc - wytłumaczone jak krowie na miedzy ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Chciałam podziękować bardzo za wszystkie wskazówki jakie dajesz. Dzięki tobie przypomniałam sobie jak zamieszczać wiele przydatnych rzeczy na blogu. założyłam nowy, po baaardzo długiej przerwie i jestem ci ogromnie wdzięczna bo 80% to twoja zasługa :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie ma za co ;)
    Cieszę się, że mogłam Ci pomóc :)

    OdpowiedzUsuń

W razie pytań/pomocy przy pobranym szablonie: tworczynotatnik@gmail.com

Copyright © Twórczy notatnik