Kolorowy element na czarno-białym tle - GIMP

środa, 18 lutego 2015


W dzisiejszym tutorialu skupimy się na programie GIMP. Przedstawię wam jak w prosty sposób, można zrobić ciekawy efekt na naszym zdjęciu. Chodzi mi o nic innego jak o kolorowe elementy na czarno - białym tle. Taki efekt ciekawie wygląda na zdjęciu, ale nie każdy wie jak go zrobić. Na wykonanie tego musimy poświęcić dosłownie minute, może dwie.

1. Otwieramy wybrane przez nas zdjęcie w programie GIMP


2. W oknie warstwy, pojawił się nasz obrazek, klikamy na niego prawym przyciskiem myszki i wybieramy "duplikuj warstwę". Jeśli nie masz okna "warstwy" kliknij w okna - dodatkowe okna dialogowe - warstwy lub okna - ostatnio zamknięte doki. 


3. Pojawi nam się skopiowany obraz w kolumnie z warstwami, klikamy na niego prawym przyciskiem myszki i wybieramy "dodaj kanał alfa" 


4. Wybieramy teraz kolory - desaturacja. Pojawi nam się okienko, w którym będziemy mogli sobie wybrać interesujący nas odcień szarości. Kiedy już wybierzemy interesujący nasz odcień klikamy "ok".



5. Teraz bierzemy się za wycieranie szarości z elementu, który ma pozostać kolorowy. Możemy to zrobić na dwa sposoby. Jeśli nie czujesz się pewnie wybierz zaznaczenie odręczne, zaznacz wybrany przez siebie element (jeśli chcesz więcej kolorowych elementów na zdjęciu, to żeby ułatwić sobie życie, kliknij w dwa czerwone kwadraciki, które zaznaczone są na zdjęciu, teraz możesz zaznaczać wiele elementów jednocześnie) po czym wybierz gumę i wytrzyj szarość na zaznaczonym elemencie.



Jeśli, czujesz się pewnie, pomiń zaznaczenie odręczne, kliknij po prostu w gumkę i wycieraj.


Efekt przed i po :



Zdjęcie do tutorialu autorstwa Susanne, pobrane ze strony flickr.

11 komentarzy:

  1. Mam Gimpa, ale nie używam, skupiłam sie nad photoscapem :-), Gimp sprawiał mi trudności :-) buzka

    http://nataliazarzycka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie lubię photoshopa, jest dla mnie niewygodny w obsłudze, zdecydowanie wolę GIMPa ;)

      Usuń
  2. ja obsługik tego programu uczyłam się w szkole ale niestety nadal jestem całkowicie zielona ;D http://creamshine.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś też na GIMPa narzekałam i starałam się przerzucić na Photoshopa, jednak bardziej mnie denerwował i zostałam przy GIMPie :)

      Usuń
  3. Bardzo przydatne :) Nie umeim takich rzeczy robić :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawe, słyszałam już o tym programie, ale sama nie za bardzo umiem się w tym bawić:)

    OdpowiedzUsuń
  5. super! na pewno się przyda :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny post, bardzo przydatny, fajnie że coś takiego pokazujesz ;))
    ja muszę lepiej nauczyć się obsługiwać ten program ;p
    obserwuję :)
    http://xblueberrysfashionx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. piekny blog, przejrzalam posty, fajnie piszesz i poruszasz ciekawe tematy, bede tu zagladac z pewnoscia :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Tak się wproszę tutaj - polecam używać maski. ^.^

    OdpowiedzUsuń

W razie pytań/pomocy przy pobranym szablonie: tworczynotatnik@gmail.com

Copyright © Twórczy notatnik